תכנון אדריכלי

להיצמד לדגמים מוכנים או להיסחף אל הראשוני האורגינלי

תכנון אדריכלי מקורי מלא - חליפת מגורים מחויטת או התאמת תוכנית מדף מוכנה

תכנון אדריכלי
תכנון אדריכלי הוא הבסיס לכל בנייה חדשה ו/או תהליך שיפוץ מסיבי יסודי. בשיפוץ התכנון האדריכלי עוסק בשינויים של הקיים. בבניה חדשה קיימות שתי אפשרויות תכנוניות.

תכנון אדריכלי מבוסס דגמי מבנים מוכנים שבהם עושים שינויים והתאמות לטעמו, צרכיו של הלקוח ויכולותיו התקציביות.

את הדרך הנוספת לתכנון אדריכלי ניתן להשוות לתפירה של פריט לבוש על פי הזמנה. כאשר הלקוח יכול לבחור את הבד עצמו הדגם וכמובן כל אלמנט שמרכיב את פריט הלבוש בסופו של דבר.

כך גם בתכנון מבנה מקורי, אורגינלי, ניתן להתאים כל אלמנט המרכיב את הבית וסביבותיו, למוטיב העיצובי, תכנוני אשר נבחר על ידי הלקוח. מוטיב שישמש השראה ולאורו יתבצע התכנון של כל האלמנטים המרכיבים בסופו של דבר את המבנה השלם.

תכנון עיצוב מחדש לתהליך שיפוץ מסיבי

בתהליך שיפוץ מסיבי ניתן להבחין בין שני מצבים. שינויים בחלוקה פנימית. ו/או שינויים הכוללים גם שינויים או תוספות חיצוניות.

התכנון האדריכלי של תהליך שיפוץ מסיבי מתבסס בכל מקרה על תוכנית המבנה הקיים. השינויים אשר נעשים על מנת להתאים את המבנה לצרכים החדשים מולבשים על התוכנית הקיימת.

דוגמא לסוג תכנון אדריכלי זה הוא שיפוץ דירה רגילה והפיכת לדירת יוקרה. במקרים רבים השינויים הגדולים יכללו הזזת קירות פנימיים ושינוי מבנה החללים הפנימיים. במקרים רבים אנו מאחדים שתי דירות ליחידה אחת והחלוקה הפנימית כולה משתנה.

דוגמא זאת נכונה גם לגבי בית מגורים כאשר המעטפת נשארת ללא שינוי וכל השינויים נעשי םבתוך הבית פנימה. לדומא חיבור או חלוקה של חדרים, העברת מיקום של מטבח וסלון ועוד שינויים אשר נעשים מבלי לפרוץ את מעטפת המבנה.

תכנון אדריכלי

תכנון אדריכלי לשיפוץ מסיבי עם שינויים חיצוניים

במקרה זה יש צורך לא רק בתכנון אדריכלי מפורט אלה גם בקבלת אישורים מתאימים (בהתאם לשינויים). השינויים יכולים להיות הוספת דלת או גרם מדרגות. יצירת מרפסת או הרחבה של מבנה קיים על ידי תוספת חדר.

תוספת של קומה מעל או תוספת של מרתף מתחת. שינויים רבים אפשריים אולם כאמור ביצוע בפועל של תכנונים אלה דורש קבלת אישורים בהתאם.

בתהליך שינוי זה ניתן לבצע התאמות רבות לטעמו של הלקוח כולל שינויים חיצוניים.

תכנון אדריכלי בבנייה חדשה

כפי שציינו בבנייה חדשה מקובל להבחין בין שני סוגים של תהליכי תכנון. האחד מתבסס על בחירת דגם בסיסי מוכן מתוך מאגר דגמים קיים. את השני ניתן להגדיר במושג המקובל "להתחיל מאפס".

בראשון יבוצעו התאמות לאחר תהליך של ייעוץ אדריכלי ובחירת הדגם. בשני לאחר תהליך הייעוץ האדריכלי יתבצע תכנון אדריכלי יסודי אשר ישלב בתוכנית את כל המשתנים, האלמנטים הרלוונטיים המתאימים, על מנת שהתוכנית גם תענה לבחירתו של הלקוח. אך גם תעמוד בדרישות ותקנות הבנייה השונות.

תכנון מסתמך על דגמי מבנים קיימים

תכנון אדריכלי לפי דגמים באופן טבעי יותר זול כי הוא מתבסס על תוכנית קיימת שבה עורכים שינויים. דגמים רבים של בתים פרטיים מאפשרים תכנון לביצוע מדורג.

הביצוע יכול להיות בשלבי םשלעיתים שנים מפרידות בינהם. למשל בניית קומה יחידה עם הכנה לקומה נוספת או בנייה עם הכנה לתוספת לצד המבנה הקיים.

כמו בתכנון בית מקורי בתוכנית על פי דגם ניתן לעשות שינויים רבים בתוך המבנה. קיימת גמישות רבה בחלוקה פנימית ומיקום חדרים שונים.

להתחיל מאפס תכנון אדריכלי לבניין חדשה

כאן מדובר על תהליך שבפועל אינו מוגבל מבחינת האפשרויות ובלבד שהתכנון כולל עמידה בתקנות בנייה ותקנות תכנוניות לפי אופי המבנה ומיקומו במרחב החלקה.

ניתן להגיד על תכנון אדריכלי זה שהשמיים הם הגבול. לאחר ייעוץ אדריכלי וגיבוש של רעיון עיצובי בהתאם לטעמו של הלקוח. ישולבו בתוכנית אין סוף אלמנטים אשר מייצגים את הכיוון העיצובי.

אלמנטים עיצוביים ישולבו הן בצורת המעטפת. החזיתות החיצוניות של הבית. לעיתים גם תכנון העיצוב הסביבתי ישולבו אלמנטים הנובעים מאופיו של המוטיב העיצובי שנבחר.

תכנון החלוקה הפנימית, החיתוכים שילובי המפלסים, הפתחים וכל האלמנטים המרכיבים את אופיו הפנימי של הבית גם הם יתוכננו בהתאמה לדרישות הלקוח.

כפי שניתן לראות היתרון המשמעותי ביותר של תכנון אדריכלי מקורי שאינו מסתמך על דגם כל שהוא. היתרון מתבטא ביכולת להתאים את העיצוב לטעמו, צרכיו העכשוויים והעתידיים, יכולותיו הכלכליות של הלקוח וכמובן במגבלות השטח העומד לרשותו.

יתרון נוסף הוא היכולת לבחור סגנון עיצובי ייחודי אשר מתחשב גם במבנה הטופוגרפי של השטח וחוסר מגבלות בעיצוב הפנים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ייעוץ אדריכלי - פל"ח במושבים